- Ferrari Portofino, 4-osobowy
- Cabrio, twardy dach
- Silnik V8 3.9L turbo
- Przyspieszenie od 0-100 km/h 3.5s, od 0-200 km/h 10.8s
- Moc nominalna 600 KM
- Top speed > 320 km/h
- Automat 7 Gear
- Benzyna, średnie zużycie 10.8 l/100 km
- Rok produkcji 2018
Ferrari Portofino zostało pierwszy raz zaprezentowane na włoskiej Riwierze w wiosce Portofino podczas dwóch ekskluzywnych wieczorów 7 i 8 września 2017 r., na których obecni byli Piero Ferrari, Sergio Marchionne, Sebastian Vettel i Giancarlo Fisichella. Produkcję rozpoczęto w lutym 2018 r. Ceny w USA zaczynają się od 215 000 dolarów.
Portofino jest napędzane przez montowany z przodu turbodoładowany silnik V8, podobnie jak jego poprzednik California T, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy i prędkość maksymalną 320 km /h. Jednym z głównych ulepszeń jest bardzo duży wzrost sztywności podwozia, dzięki integracji wielu komponentów w pojedyncze odlewy. Współczynnik aerodynamiczny spadł jeszcze bardziej do imponującego poziomu 0,31. Portofino zdobyło nagrody za swój projekt i stylistykę oraz oferuje wiele udogodnień związanych z rozrywką w samochodzie, na przykład funkcję Apple CarPlay na desce rozdzielczej.
Projekt
Ferrari Portofino zostało zaprojektowane jako dwudrzwiowy kabriolet 2+2 z twardym dachem w Centro Stile Ferrari, wewnętrznym dziale Ferrari i ma być podstawowym Ferrari w stylu grand touring. Zachowuje wiele koncepcji z Kalifornii, a mianowicie montowany z przodu silnik V8, 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, technologię stop/start. Układ wydechowy został zmodyfikowany aby nadać samochodowi właściwy ton dźwiękowy, przy jednoczesnym zachowaniu jego wielkiego turystycznego charakteru, wykorzystując regulowany elektryczny zawór obejściowy. Tylne siedzenia mają więcej miejsca na nogi (o 5 centymetrów), a system klimatyzacji został udoskonalony tak, że jest o 25% szybszy i o 50% cichszy niż w Kalifornii. Aerodynamika została poprawiona jeszcze bardziej do bardzo niskiego współczynnika aerodynamicznego 0,312. Nazwa Portofino pochodzi od południowo-włoskiej wioski o tej samej nazwie.
Podwozie
Wiele elementów podwozia zostało przeprojektowanych i zintegrowanych w jeszcze większym stopniu. Na przykład słupek A składa się teraz z zaledwie 2 elementów w porównaniu z 21 różnymi komponentami w poprzednich modelach.